Курсът по Бизнес комуникации е комплексен и представя на магистрите от „Бизнес анализ и ERP решения“ последните тенденции в процеса на успешната комуникация.
Освен задължителните техники, свързани с писмена, вербална и невербална комуникация, студентите получават бързо-резултатни техники от невро-лингвистично програмиране (НЛП), коучинг, а също и специфични презентационни умения, които ги превръщат в убедителни и уверени комуникатори и презентатори.
Динамичната бизнес среда изисква от нас да сме будни и осъзнати за заобикалящия ни свят. Практическата насоченост на курса се изразява в това, че обучаваните са силно изкушени и мотивирани да започнат използването на всички представени техники и умения веднага. Приложимостта е валидна не само в бизнес средата, но и в личните взаимоотношения и комуникация. А кой не би желал комуникацията му да е по-успешна и да води до желаните от него резултати лесно и без усилие във всички сфери?
Курсът по Бизнес комуникации се води от доц. д-р Даниела Илиева-Колева -професионален консултант по бизнес етикет и международен протокол. Нейният профил включва богат опит в бизнес комуникацията, интеркултурна комуникация и презентационни умения.
Според доц. д-р Даниела Илиева-Колева най-често срещаните трудности са свързани с нежелание за разбиране на отсрещната страна, а това най-често е проблем на егото и на подхода тип „аз съм най-важен“. Студентите, преминали курса по Бизнес комуникации знаят, че за успешна комуникация, ние трябва да се превърнем в хамелеони. Това не означава да забравим кои сме и да се напасваме сляпо към другия, а за събуждане на сетивата, чуване на наказаното, виждане на невидимото, „усещане“ на ситуацията по начин, който позволява да сме няколко хода напред. Други знания и умения, които студентите получават, са свързани с по-добро разбиране на човешката природа, на начина, по който функционира мозъкът, а също и причинно-следствената връзка между анатомични и когнитивни процеси.
„Събуждане е думата, която отразява най-силно знанията и уменията, представени в курса по Бизнес комуникации в магистърската програма „Бизнес анализ и ERP решения“. Студентите осъзнават, че комуникацията има съвсем друго измерение, когато сетивата, които всички ние имаме, са събудени. Не се изисква нищо повече освен използване на природните ни дадености, а именно използването на визуална, аудиална и кинестетична система, както и силата на интуицията, която всички ние притежаваме. Човешкият потенциал е неограничен и всички ние разполагаме с ресурси, за чието съществуване често не подозираме“, разказа още доц. д-р Даниела Илиева-Колева.
Правилната и убедителна комуникация е желана от всеки сила. Ние комуникираме на много нива ежеминутно и убедеността, че комуникационното ни послание е изпратено успешно спрямо аудиторията, води до самоувереност и съответно убедителност. А самоуверените и убедителни комуникатори са тези, които успяват да постигнат успешна комуникация. Доц. д-р Даниела Илиева-Колева често казва на студентите, че „смисълът на посланието е в обратната връзка, която получаваме“. Ако получим отговор и обратна връзка, показващи, че посланието ни е разбрано така, както сме искали да бъде разбрано, значи сме постигнали успех.