Много хора гледат на CRM само като на инструмент за продажби. Приложен правилно обаче, CRM е цялостна философия за управление на взаимоотношенията и може да доведе до по-добри резултати и да подобри в пъти изживяването на клиентите, превръщайки ги в лоялни последователи на компанията.

Поддържане на контакт

Вероятно вече знаете, че са необходими няколко взаимодействия, за да превърнете потенциалния клиент в реален клиент, но какво предстои след като вече сте ги спечелили? Поддържането на добра връзка след продажбата е един от ключовете за дългосрочно запазване на взаимоотношенията и CRM може да направи чудеса в тази област. Например, той може да ви напомня да изпращате информация за допълнителни продукти и услуги, картички за рожден ден и друг тип информация, която постоянно да напомня на клиента за вас.

Персонализирайте комуникациите

Проучванията показват, че хората реагират по-положително на персонализираната комуникация. Например, имейлите и физическите съобщения, адресирани до някого по име,  е по-вероятно да бъдат прочетени и да им се отговори. CRM помага да се попълнят празните места, като ви позволява да изпращате масови кампании на клиентите си, като същевременно изглежда, че всяко съобщение е уникално и индивидуализирано.

Ролята на последователността

Последователността играе съществена роля за поддържане на взаимоотношенията с клиентите. Те очакват да получат най-доброто обслужване всеки път. Наличието на CRM осигурява централизирана база за комуникация с клиенти, в която можете да откриете цялата информация за неговите предпочитания. Когато клиентите ви постоянно получават отлично обслужване, можете да сте сигурни, че те ще останат с вас по-дълго и ще генерират препоръки.

Предлагане на подходящи оферти

CRM системата осигурява достъп до ценни подробности за предпочитанията на клиента и навиците за закупуване. След това тази информация може да се използва за създаване и предоставяне на персонализирани оферти, които е по-вероятно да доведат до генериране на още поръчки. Вашите клиенти ще оценят, че маркетинговите съобщения и оферти, които получават от вас, са подходящи за тях, което ще доведе до увеличаване на продажбите ви.

Както можете да видите, CRM може да бъде много повече от обикновен инструмент за проследяване на продажбите. Ако се използва правилно, можете да научите повече за клиентите си и да се възползвате от тази ценна информация, за да създадете и доставите невероятно изживяване на клиентите, които ще ви се отплатят със своята лоялност.

CRM системите се разглеждат детайлно в специализирания курс „Системи за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM)“, който се реализира в рамките на магистърската програма „Бизнес софтуер и ERP платформи“.

„Бизнес софтуер и ERP платформи“ е магистърска програма, която е силно практически ориентирана и се появява като отговор на нуждата от ново поколение кадри на пазара на труда, които имат задълбочени познания в областите на икономиката и IT технологиите, притежават критично мислене, способни са бързо да се адаптират към променящата се икономическа обстановка и са готови да прилагат иновативни технологии и решения, за да подобрят функционирането на съвременните компании, така че да бъдат конкурентноспособни и устойчиви в ерата на дигиталната трансформация на бизнеса, все по-голямата глобализация на пазара и прехода към Индустрия 4.0.

Категории: Новини